Γνωσιακή βάση

Ενημερωθείτε για διάφορα θέματα του ιστού

GDPR - Γιατί είναι σημαντικό για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις;

GDPR - Γιατί είναι σημαντικό για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις; - 5.0 out of 5 based on 181 votes
5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (181 Votes)

Αξιολόγηση Χρήστη: 5 / 5

Αστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια Ενεργά
 

Η Ευρωπαϊκή Ένωση από την 25/5/2018 εφαρμόζει τον νέο νόμο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων (GDPR όπως ονομάζεται) και ίσως χρειαστεί να συμμορφωθείτε και εσείς με αυτόν.



Το ηλεκτρονικό σας κατάστημα ή η ιστοσελίδα σας είναι εγκατεστημένη στην Ευρώπη ή έχει Ευρωπαίους πελάτες ή γενικότερα υπάρχει περίπτωση να δραστηριοποιηθείτε στην ευρωπαϊκή αγορά; Δείτε παρακάτω για να μάθετε πώς ο GDPR θα επηρεάσει την επιχείρησή σας ή την ιστοσελίδα σας και πώς θα τα κάνετε να συμμορφωθούν με τον GDPR.

Πρώτα πρέπει να καταλάβουμε τι είναι ο GDPR;

Όπως πιθανών γνωρίζετε ήδη, ο GDPR είναι ο νέος νόμος για την προστασία του ιδιωτικού απορρήτου των Ευρωπαίων καταναλωτών και θα έχει ισχύ από την 25 Μαΐου 2018. Αυτό που πρέπει να προσέξουμε είναι πως ο GDPR δεν αφορά αποκλειστικά το ηλεκτρονικό εμπόριο αλλά στην πραγματικότητα, το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι μόνο ένα μέρος αυτής της ρύθμισης που ισχύει για όλα τα είδη επιχειρήσεων. Ακόμα και εάν η επιχείρησή σας δεν εδρεύει στην Ευρώπη αλλά έχει οτιδήποτε σχέση με την Ευρώπη, τότε θα έπρεπε να είστε συμβατοί με τον GDPR.

Πώς να κάνετε την ιστοσελίδα σας ή το ηλεκτρονικό σας κατάστημα συμβατό με τον GDPR;

Ο νέος κανονισμός επιβλήθηκε μόνο για την προστασία της ιδιωτικής ζωής των καταναλωτών και για τη διαφάνεια των εμπορικών πολιτικών.

 

Τα βασικά βήματα για να συμμορφωθείτε με τον GDPR.


1 Ελέγξτε ποια δεδομένα συλλέγετε από τους πελάτες ή επισκέπτες σας.
Αν νομίζετε ότι δεν συλλέγετε προσωπικά δεδομένα , σκεφτείτε “ Τι είναι προσωπικά δεδομένα; ”.
Οποιαδήποτε λεπτομέρεια μπορεί να αντικατοπτρίζει ένα άτομο είναι προσωπικά δεδομένα ... Όνομα, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αριθμός τηλεφώνου, διεύθυνση, ταχυδρομικός κώδικας, φύλο, ημερομηνία γέννησης κλπ. Όλα αυτά θεωρούνται προσωπικά δεδομένα.

Ως απλή ιστοσελίδα ή ηλεκτρονικό κατάστημα, υπάρχουν κυρίως δύο σημεία όπου θα ζητούσατε προσωπικά δεδομένα του πελάτη – επισκέπτη σας:

Κατά την εγγραφή
(register) - όνομα, διεύθυνση, email, αριθμός τηλεφώνου κ.λ.π.
Κατά τη διάρκεια της πληρωμής - όνομα,
email, χώρα, διεύθυνση, ταχυδρομικός κώδικας, αριθμός τηλεφώνου κ.λ.π..

Σε κάθε περίπτωση, είναι πολύ σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι συλλέγετε μόνο τα απαιτούμενα δεδομένα. Όπως για παράδειγμα, η αποθήκευση ενός
email είναι απαραίτητο για την ταυτοποίηση ενός πελάτη - επισκέπτη.

Σημαντικό επίσης βήμα είναι να ενημερώσετε τους πελάτες - επισκέπτες για ποιον λόγο συλλέγετε τις πληροφορίες αυτές.

 

Έτσι περνάμε στο επόμενο βήμα.

 

2 Αναφέρετε τη χρήση των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα του πελάτη -επισκέπτη σας στους όρους χρήσης και προϋποθέσεις σας
Οποιαδήποτε πληροφορία προσωπικών δεδομένων συλλέγετε θα πρέπει να ενημερώνετε τον πελάτη – επισκέπτη σας γιατί χρειάζεστε τις πληροφορίες αυτές.

 

Αυτό είναι το βασικό κίνητρο του GDPR.

Που θα το αναφέρετε; Στους όρους χρήσης και προϋποθέσεις στην παράγραφο πολιτική απορρήτου ή προσωπικά δεδομένα.

Με αυτόν τον τρόπο οι πελάτες – επισκέπτες σας μπορούν να διαβάσουν τους όρους χρήσης και προϋποθέσεις και να αποφασίσουν αν θα μοιραστούν τα προσωπικά τους δεδομένα ή όχι.

 

Αυτά βέβαια είναι μόνο τα βασικά σημεία του GDPR μιας και δεν τελειώνει εδώ, αφού στα προσωπικά δεδομένα συγκαταλέγονται και η ip του πελάτη – επισκέπτη σας τα cookies αλλά και άλλα πολλά.

προβάλετε την επιχείρηση σας στους παρακάτω καταλόγους

Επαγγελματικός οδηγός Ελλάδας EzWorld.gr

Διεθνές Επαγγελματικός οδηγός Mapi.gr

Ελληνικός Τουριστικός Οδηγός ClickDesk.eu